Nie ulega wątpliwości, że coraz częściej realizujemy zakupy przez internet, ponieważ jest to sposób szybki, bezpieczny i wygodny. Co oczywiście przekłada się na działalność firm, która bardzo często inwestują w internetowe sklepy, rozszerzając tym samym kanały sprzedażowe firmy. Warto wspomnieć jednak o tym, że kontrolowanie magazynem obsługującym zlecenia internetowe jest celem skomplikowanym, które wymaga sporego doświadczenia logistycznego.
Dlatego coraz większą popularnością cieszą się usługi logistyczne dla sklepów internetowych, które oferowane są przez centra fulfillment. Fulfillment - co trzeba mieć świadomość tego? Coraz więcej sklepów ecommerce korzysta z usług operatorów umiejscowionych na zewnątrz, którzy specjalizują się w obsłudze logistycznej zamówień kierowanych przez klientów w sklepie online. Powinno się podkreślić, że model współpracy opracowany jest w sposób elastyczny oraz indywidualny, dlatego możemy ogół procesu obsługi logistycznej zamówienia przekazać operatorowi zewnętrznemu albo także dobrane elementy, przykładowo tj. magazynowanie towaru. Warto mieć na uwadze o tym, że fulfillment dla ecommerce może obejmować także obsługę reklamacji a także zwrotów, włączając w to korespondencję z klientem. Jak się zatem okazuje, taka obsługa logistyczna zamówień w sklepie internetowej przekazana w firmie zewnętrznej może mieć charakter rozbudowany, a zatem nie będziemy musieli przejmować się o takie aspekty jak wynajem a także kontrolowanie powierzchnią magazynową, szybka i dokładna wysyłka produktów do klienta czy obsługa reklamacj i.
Źródło: logistyka e-commerce.